dissabte, 25 d’agost de 2012

Què és viure amb consciència?

Viure amb consciència és imprescindible per viure de veritat. Tenir consciència de qui som, què volem, què és important per nosaltres, com volem viure la vida, quines són les nostres necessitats, com ens volem relacionar. Tenim consciència del nostre cos i de les notres emocions? Som un tot, som un cos, som una ment, uns pensaments i creences, som unes emocions, tenim unes necessitats instintives i també som resultat de les nostres experiències i de les relacions i connexions (o no) que hem tingut.

La majoria no tenim totes aquestes parts relacionades, interconnectades. Un petit exemple pot ser que, per una banda, ens podem sentir tristos i no sabem per què, i per una altra, podem recordar experiències sense poder sentir les emocions associades, i això és només una possibilitat d'entre moltes i moltes. Des de la meva experiència, començar a viure amb consciència significa començar a integrar-ho tot plegat.

Quan comencem a ser nosaltres a tots els nivells, quan comencem a relacionar i connectar unes parts amb les altres, comencem a saber qui som realment i com funcionem, el perquè dels nostres comportaments. La confusió i la insatisfacció deixen pas a la seguretat, la força i la llibertat per situar-nos a la vida des de la connexió profunda, primer amb nosaltres mateixos i després amb els altres. Comencem a viure de veritat. Comencem a viure el que és disfrutar de la vida i de tot el que ens ofereix.

Jo estic vivint aquest procés amb l'ajuda d'una psicoterapeuta corporal. Els humans creixem i evolucionem en relació i així és com sento que estic creixent jo.