dimecres, 21 d’agost de 2013

Dins el cos del món


L'autora dels Monòlegs de la vagina, Eve Ensler, va participar a TEDTalk amb una xerrada amb el títol De sobte, el meu cos. Parla de la desconnexió entre la seva ment i el seu cos amb la que ha viscut una gran part de la seva vida (la majoria dels humans estem així, partits, separats del nostre cos, ens identifiquem amb la nostra ment i vivim el nostre cos com quelcom aliè a nosaltres). Parla del perquè d'aquesta escisió i del desencadenament final que la va portar a on és ara.

Parla tan clar del que ens passa a tantíssima gent amb el nostre cos!! Descriu el camí que ha recorregut des de la separació cap a la connexió amb el seu cos, amb ella mateixa i amb el món. I, finalment, amb un gran dolor, parla de com tot el que ha patit el seu cos és el que estan patint altres dones i homes i la terra mateixa. M'arriba que sent el que diu amb el cor. Impactant! Ha publicat un llibre sobre aquesta experiencia que es diu In the Body of the World. Activeu subtítols, està bastant ben traduïda.

També m'ha fet connectar amb la meva vivència amb el càncer i el meu cos a l'edat de 26 anys i el meu propi descobriment amb l'experiència. Algun dia ho explicaré al blog.

Activeu subtítols, està bastant ben traduïda.