divendres, 9 d’agost de 2013

Serà possible que el vinagre...

A mi encara em costa de creure i ho estic veient amb els meus propis ulls.



Aquest estiu estic posada en fer de casa meva un espai més ecològic i contribuir també a preservar el medi ambient. Entre altres coses, em vaig interessar per productes de neteja el menys tòxics possible pel medi ambient. Doncs bé, fa tres dies que utilitzo bicarbonat i vinagre al rentavaixelles. Poso molt poqueta quantitat de bicarbonat a l'espai del detergent i molt poqueta quantitat de vinagre a l'espai de l'abrillantador i els plats surten brillants i sorprenentment fan bona olor!!

No només són dos productes ben innocus per la salut de les persones i pel medi ambient, sinó que són super barats. L'ampolla de vinagre de poma que vaig comprar (diuen que ha de ser blanc, ja sigui de vi o de poma), em va costar 0,66 i en tindré quasi per un any per la mida que fa i pel rajolí ridícul que hi poso cada vegada. I el bicarbonat també em va costar una cosa així i no sé per quant tindré, però diria que per mooolt de temps també. Si comparem amb els preus dels detergents rentavaixelles ja siguin líquids, en pols o en pastilles, surt molt més econòmic. Em demano com és que això no ho sap més gent. No només per l'estalvi monetari que en aquests temps que corren és quelcom imprescindible per la majoria de la gent, sinó perquè, a més, així cuidem de la nostra salut i la de l'aigua i la terra en la que vivim.

Un cop comproves això, pot ser que algú segueixi comprant aquests detergents? Que potser és més glamorós l'embalatge de les famoses pastilles pel rentavaixelles que el del vinagre i bicarbonat? I que potser també ens deixem portar per colorants i aromes varis que hi posen per fer-los més atractius a la nostra vista i que, pel que he pogut comprovar, són del tot innecessaris? I que potser quan arribem al súper tota la publicitat que hem mamat des de petits actúa ja a nivell inconscient i comprem com autòmates programats?

2 comentaris:

Anònim ha dit...

M'hauras de passar les quantitas una cullereta de cafe? O mes cantitat?per provar-ho si m'agrada el resultat doncs ho farem servir. A veure si ens passes mes trucs d'aquest son utils e interessants

Isabel Pareja ha dit...

Dec posar una cullerada de postres aproximadament de bicarbonat i un rajolí petit de vinagre. Sí, estic posada a provar diferents coses relacionades amb la sostenibilitat i segons vegi com funcionen, aniré posant posts d'aquests.