dilluns, 10 de febrer de 2014

L'espiral o cap a l'infinit i més enllà

Fa un temps, cosa de dos mesos, que quan connecto amb el que em passa des del cos, moltes vegades des d'alguna tensió i/o contracció, em comença un moviment, que no només fa que aquesta incomoditat s'alleugi, sinó que fa que vagi sentint el plaer del moviment fluid i acabo fent un moviment en espiral.

Aquesta tarda m'ha donat per fer una recerca per internet sobre el tema espirals i moviment i he trobat un vídeo amb una cançó que es diu Lateralus, el missatge de la qual m'ha encantat: em ressona moltíssim a dins meu en aquests moments. Les imatges acompanyen molt bé i espoden activar subtítols en castellà.





Es veu que en aquesta cançó i, fins i tot, a totes les cançons del disc (també es diu Lateralus) de la banda Tool, es pot apreciar la seqüència de Fibonacci, que és una espiral, relacionada amb l'espiral daurada i que està present a tot el cosmos a diferents nivells.

Doncs bé, fa unes hores he buscat una pel.lícula argentina (últimament estic interessada en el cinema argentí i estic fent troballes interessants). La pel.lícula es diu Bar El Chino, a l'enllaç hi és completa i us recomano que la mireu. A la sinopsi posava que anava de tango i que hi havia una relació amorosa, relacions d'amistat i relació pare-fill per allà, i com que a mí el tema relacional m'interessa, doncs m'he posat a mirar-la. És una pel.lícula ben sensible i amb molts moments memorables, com per exemple, els moments en que canten, especialment el tango final sobre l'amistat i el tango dels títols finals de la pel.lícula on van repetint que com que no tenen fortuna, hi ha tres coses a la vida que ofereixen: "alma para conquistarte, corazón para quererte y vida para vivirla junto a ti".

I ara estareu dient què té a veure la peli amb les espirals. Doncs resulta que al minut 13:24 surt a la pel.lícula... una espiral!! I sense cap motiu aparent. Sincronia d'espirals!!! O sóc jo que sempre li vull trobar un sentit a tot?